Macchi C.202 "Folgore" VII.serie
Měřítko:
1/48
Výrobce:
Hasegawa

Kamufláž: MM.7726, 96 Squadrilia, 9o Gruppo, 4o Stormo C.T., Martuba, prosinec 1941
Doplňky:
kokpit set True Detail, podvozková šachta SkyDelcal, kola a výfuky Ultracast, lepty Eduard


HISTORIE
   Kvalitní drak typu MC.200 Saetta také prošel adaptací na novou pohonnou jednotku, a dal tak vzniknout nové elegantní stíhačce MC.202 Folgore. Letoun MC.202 Folgore byl poháněn buď motorem DB 601 A-1, nebo licencí DB 601A továrny Alfa Romeo - RA.1000 RC-41 Monsonie. Letoun byl vybaven zatahovacím podvozkem a zatahovacím zadním kolečkem. MC.202 byl zalétán v srpnu 1940 a v listopadu příštího roku již Folgore operoval v severní Africe a ve Středomoří. Tento typ, byl-li odhodlaně pilotován, představoval nebezpečného protivníka všech spojeneckých letadel. Zřetelný nárust výkonu vedl k výrobě 11 sérií, v celkovém počtu 1100 letadel Folgore s importovanými nebo licenčně postavenými motory.

   Pozdější letadla měla zesílenou výzbroj o dva lehké kulomety v nosných plochách. Hlavní verzi doplnily malé série verzí MC.202 AS, vhodné pro tropické oblasti a verze MC.202 CB, která mohla být použita buď jako stíhací bombardér s celkovým bombovým nákladem 320 kg, nebo jako doprovodná stíhačka s dlouhým doletem. Verze MC.202 D měla pokusně namontovaný chladič ve spodní příďové části trupu. Neustále však narůstalo nebezpečí bombardovacích útoků na samotnou Itálii a bylo potřeba ještě výkonnější stíhačky.

   Technické údaje: Rozpětí 10,58m, délka 8,85m, výška ?m, max. rychlost 595 km/hod, dolet 760 km.

   Výzbroj: dva kulomety ráže 12,70 mm a (pozdější letadla) dva kulomety ráže 7,70 mm v křídle.

STAVBA

   
   průběh stavby si můžete prohlédnout zde


HOTOVÝ MODEL
   
 

 

© 2009 Copyright by mindphaser.cz